Turuncu
Sandalye Atölyesi
Besteci: Alparslan Öztürk
Orijinal dizi:
Program Notu / Teknik Açıklama
Müziği
kullanarak somut kavramları ve nesneleri betimlemenin mümkün olmadığı söylense
de, müziği bir objeye odaklamak ve o objeyle birlikte sunmak durumunda farklı
sonuçlar almak belki mümkün olabilir. Örneğin 12 ton müziğini tüm teknik
yönleriyle ortaya koyma amacıyla ortaya çıkan bu çalışma; “Turuncu Sandalye
Atölyesi” ismini verdiğim andan itibaren, her dinlediğimde gözümün önüne
turuncu renkli sandalyeler gelmesini sağlayacak. Ton kavramını elimizin
tersiyle itme yolunda adımlar atarken, müziğin en atonal formda bile algılarımıza
ne kadar güçlü etkileri olduğunu bu yaklaşımla ortaya koymak istedim.
Bu
eserde 12 ton tekniğinin tüm materyallerini sergilemek için çeşitli yöntemler uygulamaya
gayret ettim. Eserde Flüt ve Keman aynı diziyi ve partileri paylaşarak icra
ederken, dizinin farklı parametreleri Piyano ile yorumlandı. Eser 2/4 Orta
hızda başlayıp, 13 ve 23. Ölçüler arasında 9/16, 23. Ölçüden bitime kadar yine
2/4 olarak üç bölümdür.
Flüt
– Piyano ikilisi diziyi sırasıyla; 1-5 ölçü boyu Orijinal(O), 5-9
Inversiyon(I), 9-11 (O), 11-13 (I), 13-15 (R), 15-17 Inversion Retrograde (IR),
17-19 (R+2 Transpoze), 19-21 (R + 4 Transpoze), 31-23 (R+6 Transpoze), 23-27
(O+2 Transpoze), 27-31 (IR+2 Transpoze), 31-33 (R) ve 33-35 Orijinal
sıralamasıyla eseri icra edecektir.
Piyano
buna paralel olarak; 1-5 (I), 5-9 (O), 9-11 (I), 11-13 (O), 13-15 (IR), 15-17
(R), 17-19 (IR +2 Transpoze). 19-21 (R+4 Transpoze), 21-23(IR+6 Transpoze),
23-27 (O + 2 Transpoze), 27-31 (I+2 Transpoze), 31-33 (O) ve 33-35 (IR)
sıralaması ile eşlik edecektir.
Saygılarımla…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder